Actualment és difícil que la gent entengui que hom pugui tenir necessitat de pintar una vegada més una poma o un ram de flors i per alguns la condició trivial del tema els hi amaga el fet de que al darrera hi pugui haver un pensament pictòric. Un pensament pictòric que pot ser tan important com la més agosarada del que en diem 'Vanguardies'.

Crec que la pintura ha de tornar a donar pistes perquè ningú se'n pugui sentir exclòs.
Miquel Vilà neix a Barcelona, 1940. Estudia a L' Escola Superior de Belles Arts de Sant Jordi i en el Conservatori de les Arts del Llibre a Barcelona. La seva obra figura en el Museu d'Art Modern de Nova York, els Museus d' Art Contemporani de Madrid i Sevilla i en el Museu de Sofia a Bulgaria. La seva obra està representada en les col.leccions del Banc de Sabadell, la Fundació "La Caixa", la Biblioteca Nacional de Catalunya, la Biblioteca Nacional de Madrid, la Fundació Pere Vergés, la Fundació Vila Casas, la Col.lecció Bassat d'Art Contemporani de Mataró o l'Ajuntament de Barcelona entre altres.

Viu i treballa a Barcelona i Menorca.

Enciclopèdia de Catalunya